mandag 24. juni 2013

Blomsteroase


 
 
For en grå og trist mandag. Kan vel ikke akkurat skryte av fint vær denne helgen. Regn regn og regn. Men da får man jo tid til å ordne litt inne. Jeg har planlagt bursdags som vi skal holde på lørdag. Kaptein Sabeltann. Var så heldig å stikke innom en lekebutikk på lørdag og der hadde de glass, tallerner, servietter etc til Kaptein Sabeltann bursdag. Blir en glad gutt på lørdag da. Blir for vår del første gang vi arrangerer barnebursdag og med tanke på at vi skal ha familiebursdag rette etter regner jeg med at jeg kommer til å stupe ned i sofaen lørdag kveld.
 
Det er så gøy å titte på blomstene for tiden. Alle blomstene har blitt store og fine og fått masse blomster som dere kan se av bildene. Alle disse var bittesmå blomster da jeg plantet de. Vi har som forventet også i år fått brunsnegler i hagen. Jeg er på vakt og dreper de jeg finner. Brunsneglemorderen! Jeg var for sent ute med å få nemaslug så jeg bruker smart bayt som jeg legger ut rundt planene jeg ikke vil skal spises. Vet ikke helt om det fungere, noen blomster har blitt spist, men bayten fosvinner så da hadde nok enda flere blomster vært spist kanskje. Ekkle skapninger! Men at de har en virkning i opp til 4 uker stemmer ikke for oss. Jeg legger ut hver uke.
 
Alle rosene mine har fått knopper og noen så store at det nok ikke er lenge til de spinger ut i blomst. Spennende. Får bare håpe at de i år ikke blir spist av rådyr. Jeg har ikke sett de siden i vinter. Jeg var jo helt sikker på at alle tullipanen mine skulle bli spist, men der var jeg heldig. Kanskje de har funnet en annen vei, eller havnet på noens middagsbord....;0) I fjor holdt jeg på med blodmel, men det hadde ingen stor effekt hos oss. Tror nok disse 4 rådyrene var så tamme at ikke så mye hjalp mot de. Hekken som de spiste av i vinter begynner å komme seg, men jeg er enda ikke helt overbevist.
 
Min mann plantet ny hekk ved rosebuen i går. Jeg hadde plantet skjærsmin der, men de var alt for små og saktevoksende for min mann, så han kjøpte junisøtmispler som skal være hurtigvoksende og så var jo plantene dobbelt så høye. Skjærsminen har jeg derfor plantet på et annet sted.
 
Ha en fin uke! Får håpe vi ikke drukner i alt regnet.
 
Bianca

 

 
 




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tittet innom bloggen min. Ha en fortsatt fin dag.

*Har du ikke blogg, gjør du slik:
1)Skriv din kommentar i det hvite feltet
2)Skriv inn ordrebekreftelsen (gjenta bokstavene du ser over)
3)Trykk for Anonym
4)Publiser kommentaren